Hem Bantning VEGETARISK KOST FÖR VIKTMINSKNING

VEGETARISK KOST FÖR VIKTMINSKNING

VEGETARISK KOST FÖR VIKTMINSKNING
5 (100%) 1 vote[s]

Vi associerar en vegetarisk kost med en hälsosam kost, men det som är säkert är att om du vill gå ner i vikt med en vegetarisk kost behöver du också strukturera bra vad du äter. Inte alla frukter och grönsaker är lågt kaloriinnehåll, och det finns kaloririka livsmedel som nötter eller några sötsaker som kan göra att du går ner i vikt även om du har eliminerat animaliska proteiner från din kost. Livsmedel med ett kolhydratkomplex som pasta, ris, spannmål, bröd eller baljväxter kan få oss att gå ner i vikt. En vegetarisk kost är dock möjligt att gå ner i vikt och göra det på ett hälsosamt sätt: vi berättar hur du får det.

VEGETARISK KOST FÖR VIKTMINSKNINGViktiga aspekter av en diet för att gå ner i vikt-vegetarian-förlora 10 pounds

Att gå ner i vikt efter en vegetarisk kost, som med någon annan diet, måste vi få vad som kallas en negativ energibalans, det vill säga: att konsumera mindre energi än vi spenderar. Men det är också mycket viktigt att kroppen har alla näringsämnen som behövs för vår hälsa skyddas medan du går ner i vikt. Både mängden och vilka livsmedel att äta kommer att vara mycket viktigt för att uppnå detta dubbla mål.

Att förlora 10 Kg är ett mål fullt ut som möjligt. Grönsaker och frukter är två allierade som finns i någon diet för att gå ner i vikt, både för deras låga innehåll i kalorier eftersom det gör att du känner dig fylligare och eftersom de är källan till vitaminer och mineraler som är väsentliga för kroppen. I en viktminskning diet vegetarian bör vi också ta hand om att proteins bidrag måste täckas.

Viktiga näringsämnen i en diet-den vegetariska kosten är hälsosam

Den vegetariska kosten är verkligen väldigt hälsosam, men du bör ägna särskild uppmärksamhet åt vissa näringsämnen som finns i maten, eftersom vi vanligtvis får dem från animaliskt protein och om det inte behöver bytas ut:

Järnet spelar en grundläggande roll vid framställning av röda blodkroppar, som är ansvariga för att bära syre i hela kroppen. Att vara vegetarian eller vegan diet kan få järn från broccoli, russin, vete och tofu. Att assimilera järnet från växtkällor är avgörande för att ha en tillräcklig tillförsel av C-vitamin som vi kan få till exempel citrusfrukter.

  • PROTEIN: ett näringsämne som är mycket viktigt, eftersom det bidrar till att upprätthålla hud, ben, muskler och organ i kroppen. Du kan få protein från ägg, nötter, baljväxter och vissa frön, förutom tofu eller mejeri.
  • KALCIUM: stärker skelettet och förebygger benskörhet. Även om vi tror att mejeriprodukter är din huvudsakliga källa vad som är säkert är att det finns andra produkter som mandel eller mörkgröna grönsaker och sojamjölk är också stora bidrag av kalcium.
  • VITAMIN D: hjälper absorptionen av kalcium. Erhålls genom exponering för solljus, så det är nödvändigt att exponera för solen ca 10 minuter om dagen som grundregel. Sojamjölk, rismjölk och vissa spannmål hjälper oss att få det.

Andra viktiga näringsämnen är VITAMIN B12, ZINK och OMEGA-3-FETTSYROR

Viktiga näringsämnen i en diet-den vegetariska kosten är hälsosamDiet för viktminskning 5, 10, 15 eller 20 lbs snabb-hälsosam kost och strikt

Det finns speciella dieter beroende på hur mycket vikt du vill förlora. Det är mycket viktigt att ha ett tydligt mål innan du börjar gå ner i vikt. Är 5, 10, 15 eller 20 Kg som du vill minska det viktigaste av allt är att ha en plan och följa den. Bli inte besatt av att väga dig själv varje dag, men håll ett veckovis rekord av vikt för att kunna göra en uppföljning.

Om vi var tvungna att sammanfatta i en mening hemligheten att gå ner i vikt snabbt skulle detta vara en hälsosam kost och strikt. Friska eftersom det är nödvändigt att inkludera alla näringsämnen i kosten för att vår kropp ska matas ordentligt och ha allt du behöver. Och strikt för att gå ner i vikt är det viktigt att kontrollera kalorierna som ätas varje dag, så att det totala antalet kalorier som konsumeras är mindre än antalet kalorier du spenderar.

Behöver du hjälp? En nutritionist hjälper dig med mat och hälsosam regim

Även om det finns människor som har möjlighet att utveckla och genomföra en hälsosam meny med att gå ner i vikt och trots all tillgänglig information tack vare internet verkar som en dålig idé att ta hjälp av en nutritionist för att gå ner i vikt. En professionell kommer att studera din situation initialt, du kommer att se till att delar av ett hälsotillstånd och kommer att övervaka utvecklingen av gallringsregimen, om nödvändigt, kunna införa nödvändiga ändringar. Tveka inte att söka hjälp, eftersom statistiken visar att det är lättare att få framgång om vi börjar vår viktminskningsplan tillsammans med en professionell.