Hem Bantning FRUKOST IDÉER FÖR EN DIET FÖR ATT GÅ NER I VIKT

FRUKOST IDÉER FÖR EN DIET FÖR ATT GÅ NER I VIKT

Rate this post

Frukosten är en av de livsmedel som är viktigast för dagen. Det finns dock många människor som tenderar att underskatta det av rushen. Om du är på en bantning diet måste du ge all din uppmärksamhet, för om du inte desayunas korrekt kompensarás vid en annan tid på dagen och du kommer inte att ha den nödvändiga energin för dina aktiviteter.

FRUKOST IDÉER FÖR EN DIET FÖR ATT GÅ NER I VIKTFrukosten aktiverar ämnesomsättningen-hälsosam kost för viktminskning

Att gå ner i vikt måste vi konsumera färre kalorier än du bränner varje dag, men problemet är att ibland metabolism är mycket långsammare och det finns stora ansträngningar för att uppnå viktminskning.

Det finns livsmedel som lyckas påskynda ämnesomsättningen, vilket ökar mängden kalorier du bränner även i vila. Detta kan hända antingen för att de producerar reaktioner i kroppen som gör att du konsumerar energi, eller för att de får kroppen att investera mycket för att extrahera näringsämnena, med den därmed extra energiförbrukningen. Frukosten är den perfekta tiden att konsumera dessa livsmedel som lyckas aktivera vår ämnesomsättning om vi följer en hälsosam kost för att gå ner i vikt.

En av dessa livsmedel är grönt te, vilket ökar lite kroppstemperaturen, till vilken kroppen förbrukar kalorier. Ta det på en tom mage och utan socker är ett idealiskt sätt att börja varje dag.

Betydelsen av protein vid frukost-hälsosam viktminskning

På morgonen styrs vår kropp av kortisol, som är ansvarig för att omvandla protein till energi. Det är av den anledningen att proteinerna som vi äter vid frukost omvandlas i muskelmassa och energi, vilket gör det möjligt för oss att bibehålla glukosnivåerna och koncentrationen i sinnet. En annan fördel som vi är intresserade av speciellt om vi försöker gå ner i vikt är att om vi äter proteiner i frukosten kommer vi att påskynda vår ämnesomsättning så mycket mer märkbar än om vi tar dem vid en annan tid på dagen, så att vi kommer att undvika lagring av fetter.

9 frukostar perfekt för en bantningsdiet-diet light for women

Vi har redan förklarat att frukosten är en av dagens viktigaste livsmedel och ännu mer om du vill gå ner i vikt. Men, har du slut på idéer och vet inte vad du ska ta förutom toast med smör och kaffe? Vi har förberett 9 frukostar perfekt och annorlunda och ljus som kommer att uppmuntra dina morgnar och hjälpa dig att gå ner i vikt låt oss gå med dem!

SKÅL YOGHURT MED FRUKT OCH HAVRE:

Gör en skål med två yoghurt 0% fett, havreflingor och din favoritfrukt av säsongen. Ser bra ut med persika, mango, äpple, jordgubbe eller någon annan du kan tänka dig. Du kan söta med stevia eller lite honung. Satiating, läcker och väldigt näringsrik!

OMELETT MANGOLD

Ägg är bra eftersom de ger protein och är mycket saciantes. Sedan göra dem i en omelett med spenat eller Schweizisk mangold och följa med dem på några fullkorns toast. Om du lägger till en bit frukt eller en färsk juice får du den perfekta frukosten.

GRÖN SMOOTHIE

Du kan kombinera olika grönsaker och frukter. Vi föreslår ett äpple, en gurka, en handfull selleri och ett kålblad. Testa dina egna kombinationer.

FULLKORN TOAST MED AVOKADO

Avokado är rik på protein och även om det innehåller fett kan du ta några skivor i din frukost. Slutför din frukost med en infusion av grönt te.

POTRRIDGE

Koka havre med mjölkgrönsak och lägg sedan till några nötter eller lite frukt. Perfekt för när vi inte har tid och vi vill inte ge upp en god frukost.

HELVETE TOAST MED KOKT ÄGG

Det kokta ägget är idealiskt med en bit toast. Sipping en mjölk skumma eller en kaffe med skummjölk.

YOGHURT MED GRANOLA

Granola är mycket näringsrik och är också mycket bra. Du kan göra det hemlagat eller köpa det i snabbköpet.

ROSTAT BRÖD MED TOMAT OCH TURKIET

Inte för att vara en klassiker vi kommer att avstå frukost som någonsin men med en touch förnyas. Testa din toast med några skivor tomat och kalkon eller färskost.

HELVETE TORTILLA MAJS

Du kan fylla den med skinka, ost och spenat eller någon annan kombination som du föredrar. Ett hälsosamt val, och tänd det med ostskaka, låg fetthalt och är rik!

9 frukostar perfekt för en bantningsdiet-diet light for womenTips från en nutritionist-recept fitness för viktminskning

Samtal recept fitness fortsätta att få muskelmassa och förlora fett. En nutritionist kan vägleda dig att utveckla dina menyer, men som grundläggande tips kan vi berätta:

  • Öka intaget av proteiner, särskilt på morgonen
  • Välj proteiner med högt näringsvärde och låg fetthalt
  • Drick mycket vatten
  • Hoppa inte över måltider
  • Planera dina veckovisa menyer och gör köpet med dem.
  • Dispenserar läskedrycker och alkoholhaltiga drycker
  • Du kan ta så många infusioner du vill ha
  • Var av gott mod eftersom dina måltider är attraktiva, att vara på en diet betyder inte att äta dåligt eller unappetizing!