Hem Bantning BREAKFAST IDÉER FÖR EN SLIMMANDE DIET

BREAKFAST IDÉER FÖR EN SLIMMANDE DIET

BREAKFAST IDÉER FÖR EN SLIMMANDE DIET
Rate this post

Tillbaka när jordbruk och andra tuffa fysiskt arbete var normen, var en rejälBREAKFAST IDÉER FÖR EN SLIMMANDE DIET frukost avgörande för att ge den energi som behövs för att hantera arbetet. Sitter vid ett skrivbord eller står bakom en räknare inte placera samma typ av krav på din kropp, men en god frukost är fortfarande ett hälsosamt val eftersom det blir din ämnesomsättning flyttar. Att hålla din ämnesomsättning fungerar på topp är nödvändigt inte bara för att förlora eller bibehålla vikt, men för att hjälpa din kropp att bearbeta de näringsämnen du behöver känna och se ditt bästa.

Tips

En hälsosam frukost kan hoppa-starta din ämnesomsättning, hjälper dig att bränna kalorier och generellt fungera mer effektivt hela dagen.

Frukost aktiverar ämnesomsättningen – hälsosam kost för att gå ner i vikt

Fakta Om Ämnesomsättning

Metabolism är processen att smälta mat så att din kropp kan använda den energi de innehåller. En hälsosam metabolism kan hjälpa dig att bränna mer kalorier än du tar in, vilket är nödvändigt för viktminskning. Det kan också få ut det mesta av de livsmedel du äter, som håller dina organ fungerar, bränslen dina muskler, ger näring din hjärna och matar ditt hår, hud och naglar.

Betydelsen av proteiner vid frukost – hälsosam att gå ner i viktBetydelsen av proteiner vid frukost - hälsosam att gå ner i vikt

Hur Frukost Påverkar Ämnesomsättningen

Frukost, som alla andra måltider, behövs för att bränna din kropp. Efter att ha sovit hela natten Har din ämnesomsättning avtagit, vilket innebär att du inte bränner många kalorier. Hoppa över frukost innebär att du börjar din dag i en långsammare takt, fysiskt. När din ämnesomsättning vaknar kan du hitta dig själv för hungrig för att göra kloka val till lunch. Att börja äta senare på dagen kan också innebära att din kropp inte kommer att ha tillräckligt med tid innan du går och lägger dig igen för att absorbera de näringsämnen som den behöver för att hålla sig frisk. Att mata din kropp på morgonen kan hoppa-starta din ämnesomsättning, vilket hjälper dig att bränna kalorier mer effektivt under dagen. Det ger dig också ett försprång på att ta in de näringsämnen du behöver och kan hjälpa dig att göra smartare matval vid lunch och middag, eftersom du inte kommer att vara alltför hungrig att tänka rakt.

9 perfekta frukostar för en diet av bantning – dietljus för kvinnor

Bästa Frukost

Den hälsosammaste frukosten är en som innehåller protein, kolhydrater, fetter och fibrer, som din kropp behöver. En omelett med grönsaker och en bit fullkorns toast med avokado, keso, jordnötssmör eller andra mutter smör ger dig massor av näringsämnen utan ohälsosamma fetter.

Råd från en nutritionist – fitness recept för viktminskningRåd från en nutritionist - fitness recept för viktminskning

Om du inte kan hantera så mycket mat första sak på morgonen, havregryn, yoghurt med granola och frukt, eller en smoothie gjord med fettfri yoghurt, soja, mandel eller cashew mjölk och blandade frukter är också bra val. Undvik tomma, söta kalorier som de som finns i munkar eller brödrost bakverk eftersom de kan orsaka en energikrasch vid middagstid. Om du föredrar något sött att börja dagen, välj fullkorn eller bovete pannkakor med bär och använd äkta lönnsirap.